Utrzymanie czystości w Hotelach!

2016-05-20

Przedstawiamy klika podstawowych zasad związanych z utrzymaniem czystości w obiektach hotelowych:

Maty wejściowe- powinny być stosowane powszechnie, w strefach przed wejściem, w wejściu i np. przy recepcji. Niezależnie od okresu pogodowego, ograniczają ilość wnoszonego piasku, błota i wilgoci, zapobiegają przenoszeniu się brudu do dalszych części budynku, zwiększają bezpieczeństwo gości i pracowników( brak możliwości poślizgnięcia). Według firmy 3M, system mat wejściowych o długości 1,5 m ogranicza ilość wnoszonego brudu o 37%, ale już system o długości 9 metrów ogranicza ilość wnoszonego brudu o 99%

Dolne części budynku będą się „mocniej” brudziły, w związku z tym trzeba używać odpowiednich technologii do zabezpieczania podłóg, np. nakładanie powłok zabezpieczających, krystalizacja

Przy utrzymaniu czystości stosujemy skoncentrowane środki chemiczne oraz odpowiednie dozowniki i systemy rozcieńczania ( Promax, Prodose, itp).

Do utrzymania czystości używajmy profesjonalnych urządzeń i narzędzi, które ułatwiają i przyśpieszają pracę personelu, i nie zakłócają spokoju gościom.

Podłogi drewniane sprzątajmy na sucho, ewentualnie na mokro dobrze odciśniętym mopem

Wszelkie plamy z wykładzin i dywanów starajmy się usuwać na bieżąco, bez czekania aż plama wyschnie( w przypadku braku odplamiacza ratunkiem jest czysta woda). Plam nie rozcieramy, wykonujemy tzw. tamponowanie białą szmatką lub czyściwem

Loggie, recepcje, hole

Są to miejsca gdzie występuje każdy rodzaj brudu- piasek, błoto, wilgoć, różnego rodzaju plamy. Dodatkowo jest to miejsce wymagające szczególnej dbałości ze względu na pierwszy efekt jaki jest wywierany na gościach.

Zakładając, że mamy do czynienia z powierzchnią wodoodporną ( gres, terakota, granit, marmur, PCV, linoleum) sprzątanie bieżące tej części powinno być wykonywane na mokro- za pomocą mopów( do gresów polecana jest mikrofaza, ze względu na doskonałe właściwości czyszczące mikropory), maszyn szorująco- zbierających z odpowiednimi padami. Prace te powinny być wykonywane w miarę dyskretnie i szybko, tak , żeby nie zakłócać pracy recepcji i spokoju gości.

Przeszklenia, czyścimy za pomocą odpowiednich do tego narzędzi, w tym systemów myjących za pomocą wody demineralizowanej. 

Restauracja, bar

Zazwyczaj gastronomia hotelowa ulokowana jest w dolnych częściach obiektów. Ze względu na wystrój i klimat może mieć powierzchnie z kamienia, płytek, drewna lub wykładziny elastyczne, wykładziny dywanowe i dywany. Powierzchnie wodoodporne( płytki, kamień, PCV, linoleum) na bieżąco sprzątamy na mokro. Pozostałe rodzaje czynności wykonujemy tak jak w przypadku holi i recepcji. 

Schody i ciągi komunikacyjne

W zależności od obiektu schody odkurzamy( w przypadku wykładzin tekstylnych), myjemy na mokro ( powierzchnie wodoodporne), sprzątamy na sucho (schody drewniane).

W większość hoteli korytarze i przejścia są wyłożone wykładzinami tekstylnymi. Do ich bieżącego utrzymania należy używać odkurzaczy, bardzo dobre efekty uzyskuje się stosując odkurzacze szczotkowe.

Jednostki mieszkalne, pokoje hotelowe

W większości hoteli pokoje wyposażone są w części mieszkalnej w wykładziny tekstylne. Podstawowe czynności to odkurzanie, poprzedzone w razie potrzeby odplamianiem. Do odkurzaczy możemy stosować granulki zapachowe, które pozostawią w pokoju odpowiedni zapach. Łazienki i toalety sprzątamy na mokro- standardem są płytki ceramiczne- gres, terakota lub kamienie naturalne.Tak jak wspomniano na początku, sprzątanie obiektów hotelowych to proces wymagający uwagi, doświadczenia i rozsądku. 

 

* - pola wymagane