Uzdatnianie wody dla myjni samochodowych

2019-09-25

Wiaderko z wodą, gąbka i podjazd przed domem? To już nie te czasy. Myjąc samochód w ten sposób, nie dość, że porysujemy lakier, to na dodatek możemy dostać mandat.  Jak więc skutecznie i bezpiecznie myć samochód? Obecnie każdy posiadacz auta, wie, że wizyta w myjni samochodowej to konieczność. Nie wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę, że i w tym miejscu jakość wody ma kolosalne znaczenie i mamy tu do czynienia z uzdatnianiem wody. Jakiej zatem jakości potrzebna jest woda w myjniach samochodowych, by nasze auta wyglądały po prostu pięknie?



Dlaczego w myjniach samochodowych jest tak istotna oczyszczona woda?  

 

Są trzy aspekty dla których woda w myjniach samochodowych powinna być uzdatniona

Pierwszym aspektem są oczekiwania klienta związane z wyglądem samochodu. Na myjnię jedziemy po to by auto dobrze wyglądało. A bez uzdatnienia wody mogą pozostać na nim zacieki, osady lub może być niedokładnie oczyszczony.

Drugim aspektem jest wysokie zużycie środków chemicznych. Wykorzystywanie uzdatnionej wody  o odpowiednich parametrach pozwala właścicielom myjni samochodowych na znaczną redukcję  zużycia środków do pielęgnacji aut jest istotnie mniejsze niż przy zastosowaniu nieoczyszczanej wody surowej.

Trzecim aspektem, montaży w myjniach stacji uzdatniających wodę,  jest świadomość wydłużenia żywotności sprzętów użytkowanych w zakładzie. Uzdatniona woda nie posiada w sobie  zanieczyszczeń, które zazwyczaj  niszczą  elementy i narażają cały system na awarie, a  przez to na  ogromne straty finansowe właścicieli obiektów

Warto tu zauważyć, że myjnie nie mają obowiązku na montaż dodatkowych urządzeń uzdatniania użytkowanej wody. Jedna mimo wszystko duża większość postanawia założyć filtry wody, aby znacznie poprawić efektywność, obniżyć koszty i nade wszystko zwiększyć zadowolenie klientów ze świadczonych usług.

 

Jakie wybrać uzdatnianie wody do myjni samochodowej?

 

Dobieranie odpowiednich urządzeń filtracyjnych jest uzależnione od rodzaju wody z jakiej korzystają myjnie samochodowe. Wada, która pochodzi ze studni musi być poddana analizie.

Takie badanie może wykazać, że woda zawiera zbyt wysokie stężenia żelaza i manganu,  substancji których nie powinno być w wodzie, ponieważ niszczą karoserię samochodów.

Najlepszym panaceum na żelazo i mangan w wodzie jest rzecz jasna dobrany indywidualnie odżelaziacz i odmanganiacz.

W przypadku myjni samochodowej korzystającej z wody wodociągowej, nie ma potrzeby stosowania jakichś większych stacji uzdatniania wody. Tu istotna jest jest filtracja wstępna i oczyszczenie cieczy z cząstek mechanicznych.

Więcej informacji (/zastosowania/myjnie-samochodowe)

 

Jakie najczęściej rozwiązania wybierają właściciele myjni samochodowych?

 

Jak już wspomnieliśmy, właściciele myjni samochodowych, bardzo często nie poprzestają li tylko na uzdatnianiu wody, które jest konieczne. Zazwyczaj pojawiają się prośby o zamontowanie takich urządzeń, które zapewniłyby najlepszą wodę do mycia aut. W ofercie Watersystem ekonomicznym rozwiązaniem są zmiękczacze  wody.

Najczęściej proponowane są zmiękczacze wody działające na zasadzie wymiany jonowej. Zadaniem tych zmiękczaczy jest wymiana jonów wapnia i magnezu odpowiadających za twardość wody, na neutralne jony sodu.

Takie rozwiązanie posiada kilka zalet:

Po pierwsze po umyciu samochodu na jego powierzchni nie ma smug ani białych zacieków, które są widoczne zwłaszcza na ciemniejszych odcieniach lakierów samochodowych, ale także na szybach, czy lusterkach.

Po drugie miękka woda doskonale rozprowadza i zmywa wszelkie środki chemiczne. Co oznacza, że na dokładne umycie samochodu potrzebne są mniejsze ilości kosmetyków i wody. Tak więc dla właściciela to czysta oszczędność oraz lepsze i szybsze działanie samej myjni.

Jednak zmiękczacz wody nie jest właściwym rozwiązaniem w każdym przypadku. Niekiedy po prostu nie wystarcza, ponieważ pomimo procesu zmiękczania w wodzie nadal mogą pozostawać minerały tj sole,  powodujące osad. Co wtedy robić?

W tej sytuacji pojawia się drugie rozwiązanie w postaci systemu odwróconej osmozy.

Ten proces w zupełności pozbawia problemu białych osadów po umyciu samochodu. Woda po osmozie jest niezwykle podobna do zdemineralizowanej. Cały proces  filtracji całkowicie pozbawia wodę kationów i anionów pochodzących od rozpuszczonych soli.

Stacje odwróconej osmozy przeznaczone do myjni samochodowych są zbudowane z: membran półprzepuszczalnych, armatury, rotametrów, pomp wysokociśnieniowych, sterowników oraz obudów wysokociśnieniowych.

Dzięki wodzie z odwróconej osmozy myjnia jest w stanie uzyskać wodę pozbawioną chloru, oleju, związków koloidalnych, twardości wody. Super plusem jest fakt, że auto umyte wodą osmotyczną nie wymaga dodatkowego suszenia, ani wycierania – po prostu nie ma szans na zacieki.

 

Myjnie ekologiczne służą środowisku.

 

Przy omawianiu sposobów na uzdatnianie wody w myjniach samochodowych nie można pominąć tych ekologicznych.

Dylemat mycia samochodów na własnych podwórkach jest nagłośniany już od dawna, a w wielu miejscach takie działanie jest po prostu zakazane. Powodem są tu degradujące środowisko chemikalia oraz  sama woda bogata w smary, oleje i związki nieorganiczne przenikające do ziemi i niszczące ekosystem.

 

Dlatego korzystanie z usług profesjonalnych myjni okazało się bardziej ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem?

 

Wiele firm poszło o krok dalej i zaproponowało jeszcze bardziej ekologiczne rozwiązania dodatkowo zmniejszające ilość wody niezbędnej do umycia pojazdu. A mianowicie  mamy na myśli myjnie stosujące recykling wody.

Recykling wody stosowany jest zazwyczaj w myjniach automatycznych, zaś cały system upodobniony jest do małej oczyszczalni ścieków. Z wody wykorzystanej do czyszczenia pojazdu usuwane są cząsteczki mechaniczne, związki oleiste, zawiesiny i sezonowe zanieczyszczenia. Taki system pozwala na bardzo duże ograniczenie zużycia wody, które w wielu przypadkach sięga nawet 90%.

Pierwszym etapem recyklingu wody jest usuwanie zawiesin i związków ropopochodnych. Następnie woda kierowana jest do zbiornika z woda surową. Tu jest napowietrzana i w taki sposób chroniona przed procesami gnilnymi.

Kolejnym etapem systemu recyklingu stanowi tak zwany reaktor w formie prostokątnego, walcowego lub stożkowego zbiornika. W tym miejscu następuje całkowity rozkład zanieczyszczeń. 

Więcej informacji: (http://www.watersystem.com.pl/instalacje-przemyslowe/oczyszczanie-sciekow/myjnie-samochodowe)

W ostatnim zbiorniku magazynuje się czystą wodę. Oprócz tego, jeśli istnieje prawdopodobieństwo skażenia mikrobiologicznego, stosuje się jeszcze lampę sterylizującą.

 

Jak dużo zużywa się wody na umycie samochodu?

 

Tytułem orientacji proszę zobaczyć, jak wiele wody zużywa się na umycie pojazdu w konkretnych przykładach.

 

Rodzaj myjni

Średnia zużywanej wody

Samodzielne mycie samochodu za pomocą węża ogrodowego

300 - 400 litrów

Standardowa myjnia automatyczna

150 litrów

Myjnia z zamkniętym obiegiem wody

10 - 50 litrów

Myjnia parowa

2 - 4 litrów

 

Dobór odpowiedniego systemu do uzdatniania wody w myjni samochodowej.

 

Dobór odpowiedniego systemu uzdatniania wody do myjni samochodowej jest kwestią bardzo zindywidualizowaną. Nie ma jednej słusznej metody, czy  koncepcji na filtrację wody w tych obiektach. Wszystko zależy od parametrów wody, potrzeb i wielkości myjni. Tak więc, aby znaleźć najbardziej odpowiednie i najlepsze rozwiązania, zachęcamy do kontaktu z  naszą firmą.  Watersystem jako firma projektowo – wykonawcza specjalizuje się w realizacji złożonych projektów  z zakresu uzdatniania wody: pitnej, chłodzącej, recyklingu oraz oczyszczania ścieków. Jako dostawca sprawdzonych technologii i urządzeń, proponujemy rozwiązania dobrane do indywidualnych potrzeb w zależności od ilości, wymagań jakościowych, typu ścieków, które chcemy oczyścić i wykorzystać ponownie. Nasza siedziba znajduje się pod Warszawą, w miejscowości Zakręt, ul Trakt Brzeski 127; Tel. 22 795 77 93, e-mail: watersystem@watersystem.pl    https://watersystem-sp-z-oo-spk.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral

* - pola wymagane